Opravy tratí a silnic stále pokračují. Cílem je rychlejší a snazší cestování
Bc. V. Janurová, DiS, Ministerstvo dopravy pondělí 26.2.2018
Ilustrační foto Autor: stock.xchng
Zkrácení cestovních dob, snížení negativních vlivů, vyvedení tranzitní dopravy z center měst, to vše jsou cíle, které se daří plnit i díky Operačnímu programu Doprava 2014–2020 (OPD2). OPD2 navazuje na Operační program Doprava 2007–2013 (OPD1) a představuje nejvýznamnější zdroj prostředků pro financování výstavby dopravní infrastruktury v České republice v období 2014–2020.
Nové silnice a modernizované železniční tratě v Jihomoravském kraji Prostřednictvím OPD1 bylo podpořeno 419 projektů, postaveno a zrekonstruováno 319 km dálnic a silnic I. třídy a zmodernizováno 675 km železničních tratí. V Jihomoravském kraji pak bylo v rámci OPD1 realizováno 28 projektů týkajících se dopravy, jejichž náplní byla rekonstrukce 17,45 km železničních tratí a modernizace 54,35 km dálnic a silnic sítě TEN-T.
Díky elektrizaci traťového úseku Šatov–Znojmo došlo k přímému železničnímu spojení Vídeň–Znojmo bez nutnosti přestupu v železniční stanici Retz. Bylo dosaženo vyšších rychlostních parametrů trati a s tím spojeného zkrácení jízdní doby vlakových spojů. Kromě zvýšení rychlosti a zkrácení jízdní doby je důležitým přínosem stavby. Ministerstvo dopravy také zvýšení bezpečnosti železničního provozu a snížení negativních vlivů železniční dopravy na obyvatelstvo.
V oblasti silniční dopravy byly rekonstruovány například vybrané úseky D2. Došlo tak ke kompletní opravě vozovky D2 v úseku Brno–Břeclav.
V následujících letech dojde v brněnském regionu k elektrizaci a modernizaci vybraných tratí. Bude se jednat o úseky Brno – Zastávka u Brna, Hrušovany u Brna – Židlochovice, Šakvice – Hustopeče u Brna a o Boskovickou spojku. Hlavním cílem staveb je zkvalitnění příměstské železniční dopravy, zvýšení traťové rychlosti, zkrácení cestovních dob a zvýšení bezpečnosti dopravy. Mezi další významné dopravní projekty v Jihomoravském kraji bezesporu patří modernizace D1, konkrétně se jedná o úseky 25 (EXIT 178 Ostrovačice – EXIT 182 Kývalka) a úsek 22 (EXIT 162 Velká Bíteš – EXIT 168 Devět křížů).
Článek byl převzat z Židlochovického zpravodaje se souhlasem vydavatele
Byl článek zajímavý?
Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.
22.10.2025 | V Hustopečích, tradičním centru vinařství na jižní Moravě, zavedli do výroby vína chytrou automatizaci, která nejen zvyšuje kvalitu výsledného produktu, ale zároveň přináší energetické úspory.
20.6.2025 | Architektonické studio Atelier Štěpán, vedené Markem a Vandou Štěpánovými, bylo oceněno hlavní cenou odborného časopisu Architect+. Jedná se o významné uznání v oblasti současné české architektury.
V Hustopečích letos poprvé odstartovala Jihomoravská seniorská akademie. Projekt navazuje na 20letou tradici Seniorské akademie Městské policie Brno a už druhým rokem nabízí seniorům bezplatné vzdělávání v široké paletě oborů.